lørdag 23. april 2011

Valparaiso

Hola chicos!
Dette blir en kort oppdatering, klokka er mye her og jeg er drittroett men oppdatering skal det bli. Det er naa et par dager siden jeg og lina kom oss ut av den fantastiske Atacamaorkenen. Vi kom oss paa en buss rett til havnebyen Valparaiso. Dette er en by man hoerer mye snakk om i Chile. Den ligger bare to timer unna Santiago (hovedstaden), er en av landets storste byer befolkningsmessig, i tillegg til at den regnes som landets kulturelle hovedstad. Byen er faktisk en UNESCO World Heritage Site! Saa jeg har selvfolgelig hatt lyst til aa dra dit en stund naa. Vi var heldige med vaeret de forste dagene. Alt virket jo kaldt etter dagene i Atacama, men det var sol saa vi skal ikke klage. Byen Valparaiso klatrer oppover de mange og bratte bakkene opp fra kysten og vi brukte dagene paa og tusle rundt, klatre opp MANGE trapper og paa aa nyte den utrolige arkitekuren Valpo er saa kjent for: masse smaa fargerike hus i alle slags former som kryper oppover cerro'ene. Ogsaa fordi vi maa leke turister hvor enn vi drar dro vi til Pablo Nerudas hus (det var faktisk veldig interessant og et utrolig fint hus, skulle gjerne ha hatt det selv!) og vi tok en baattur rund havna (ikke fullt saa goy). Den siste dagen vaar i Valpo poeste det! Vi godtok dette uten problemer og utnyttet to the max at hostellet vi bodde paa hadde en stor DVD-samling. Dette var mine siste dager i Chile, naa er jeg i Argentina, men det sparer jeg til neste innlegg ;) Buenas noches!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar