søndag 1. mai 2011

Mendoza og Iguazu

Reising tilater ikke alltid veldig hyppig eller jevnlig blogging, ikke at jeg noen gang har vært særlig flink til det, men har faktisk prøvd å skjerpe meg i det siste. Prøver å skrive et innlegg fra hvert sted, men det ble litt tett program her forrige uke så her må jeg ta to i en.

Jeg og Lina tok morgenbussen fra Valpo til Mendoza. Selv om det er en lang busstur (10 timer) valgte vi å ta den i løpet av dagen så vi kunne nyte det flotte landskapet da vi krysset Andesfjellene. Og vi hadde sikret oss de fremste setene i andre etasje på bussen så det var ganske fett. Vi ble litt skuffet over Mendoza egentlig, den var akkurat som alle andre byer i våres øyne. Men vi gjorde noen kule ting der uansett: den første dagen prøvde vi paragliding!!! Det var helt utrolig gøy, men ganske skummelt i det øyeblikket du løper utfor fjellkanten. Men etter det bare flyr du og det er en helt fantastisk følelse! Mendoza ligger midt i argentisk vinland, så den andre dagen leide vi sykler og syklet mellom vingårder og dro på prøvesmakinger. Det var også veldig gøy ;)

Planen var egentlig å dra til Cordoba etter Mendoza, men i frykt for at det også bare kom til å være en hvilken som helst by der det ikke er så mye å gjøre, endte vi opp på en buss til Iguazu i stedet. Det var en 37 timers busstur (vi hadde en liten snørrunge bak oss som sparket i seteryggene våre hele tiden!) som tok oss helt til den andre enden av Argentina. Vi dro jo dit kun for å se de fantastiske fossefallene (sjekk google!), så det ble en lang reise for et kort opphold, men det var definitivt verdt det. Fossefallene var store, kraftig og mektige og det er mange av dem. Noe av det finest jeg har sett så langt må jeg si. Så etter kun to dager siden forrige busstur, bega vi oss nok en gang på en lang reise (selv om den "bare" var 18 timer denne gangen) og endte 0pp der vi er nå: i Buenos Aires!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar