lørdag 7. mai 2011

Buenos Aires so far!

Nå har vi vært i Buenos Aires i en uke og jeg må innrømme at det er en helt fantastisk by!! Siden vi har så lang tid her (drar ikke før om en uke) har vi ikke hatt helt stappfullt program hele tiden og jeg føler faktisk at vi rekker å oppleve byen skikkelig. Det er tid til å tusle rundt og til å gå på kafe, ikke bare løpe til og fra turistattraksjonene.

Men litt turist må man jo være på tur. Vi har vært og sett på alle de viktige byggene, Obilisken, la casa rosada og graven til Evita. I tillegg dro vi til La Boca. Det var helt utrolig. For dere som ikke vet det, la Boca er et fattig nabolag i BA der deler er malt i alle mulige farger. Nå er denne delen av la Boca bare en turistattraksjon, ingen bor der lenger, men de var fortsatt gøy å se det.

Ellers har jeg vært på både tango- og sontime (son er en salsaliknende dans) og jeg har funnet ut at jeg er enda dårligere til å danse enn jeg trodde. Helt seriøst, så har jeg fryktlig lite talent for det!

Jeg og Lina har billetter til Boca juniors-kamp i morgen noe vi gleder oss veldig til!! Skal oppdatrer dere på kampen og resten av BA-oppholdet senere. Peace!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar